Number One Bookings B.V.



Veelgestelde vragen

  • Hoe boek ik een artiest?

    Bekijk en vergelijk de mogelijkheden in onze prijslijst en maak een keuze. Als je een geschikte act hebt gevonden, laat je ons weten welke act jij waar en wanneer wilt laten optreden. Dit kan per e-mail of via de buttons “BOEK NU” of “NU BOEKEN” die bij iedere artiestenpagina op onze website staat vermeld. Deze buttons kunnen ook gebruikt worden voor het plaatsen van een optie of voor het aanvragen van informatie. Op het aanvraagformulier heb je daarvoor een keuzemogelijkheid. Number One Bookings staat rechtstreeks in contact met de artiesten en/of hun manager en laat je, zodra er meer bekend is over de aanvraag, direct weten wat de mogelijkheden zijn.

  • Ik zie bij sommige artiesten een prijs, bij anderen staat “Op aanvraag”?

    Bij artiesten waarbij de prijs staat vermeld is dit altijd een vaste prijs, tenzij er bij de bijzonderheden andere prijsmogelijkheden staan vermeld. Bij artiesten die op aanvraag staan is er geen vaste prijs of fluctueert de prijs, afhankelijk van het soort optreden, het aantal personen, de eventuele ticketprijs, de populariteit van de datum en de tijd, etc. Je ontvangt van ons dan vaak een richtgage, of we vragen je per mail om bovenstaande gegevens als extra aan te leveren.

  • Hoe lang duurt het voordat ik een reactie krijg?

    Wij doen onze uiterste best om tijdens werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur jouw informatie- of boekingsaanvraag binnen 4 uur te beantwoorden. Over het algemeen hanteren wij een uiterlijke termijn van 8 uur voordat je een offerte krijgt, of anders binnen die tijd een bericht waarom het langer duurt dan gebruikelijk. Aanvragen die ’s avonds, ’s nachts of in het weekend of op een feestdag binnen komen, worden de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen.

  • Hoe plaats ik een optie?

    Wanneer de artiest beschikbaar is kun je geheel vrijblijvend en kosteloos een optie plaatsen op de artiest van je keuze. Je hebt daarna 10 dagen de gelegenheid om met jouw feest comité of collega-organisator te overleggen of je de geplaatste optie om wilt zetten in een definitieve boeking. De act/band/artiest blijft gedurende deze optie periode geheel vrijblijvend voor jouw feest of evenement beschikbaar. Krijgt de act/band/artiest een definitieve aanvraag in deze optie periode dan wordt je hiervan op de hoogte gebracht. Je hebt dan nog steeds het recht om als eerste te boeken maar je zult dan, en dat verschilt per artiest, wél eerder moeten beslissen. Alle aanbiedingen, zowel schriftelijk als mondeling, van Number One Bookings zijn steeds vrijblijvend.

  • Wanneer is een boeking definitief?

    Een boeking is definitief wanneer je aan ons mondeling of per e-mail de boeking bevestigd. Een e-mail met daarin de bevestiging dat je de artiest/act wil boeken kan bij sommige artiesten al juridisch bindend zijn, ook zonder ondertekening van een overeenkomst, hou hier rekening mee a.u.b.! Zodra we jouw bevestiging binnen hebben wordt de artiest/act door ons ook vastgelegd en is een overeenkomst tot stand gekomen. Vervolgens ontvang je per e-mail een bevestiging waarin alle gemaakte afspraken met betrekking tot jouw boeking overzichtelijk en duidelijk zijn vastgelegd. Je tekent de overeenkomst heel gemakkelijk online alsmede, indien van toepassing, ook de rider (=aanvullende wensen/eisen van de artiest die per artiest kunnen verschillen). Je ontvangt daarna binnen enkele dagen een door ons ondertekend exemplaar t.b.v. jouw administratie in je mailbox.

  • Welke informatie heeft Number One Bookings van je nodig voor een definitieve boeking?

    Welke artiest band of act wilt je boeken? (eventueel een 2e of 3e keus)
    Datum van het optreden
    Tijdstip van het optreden
    Jouw NAW gegevens
    Naam- en adresgegevens van de locatie
    Wat voor type feest en voor hoeveel mensen
    Is het een besloten of openbaar optreden?
    Zijn er bijzonderheden?

  • Kopie ID of uittreksel Kamer van Koophandel

    Als je voor de eerste keer bij ons boekt kunnen wij vragen om een kopie van je identiteitsbewijs of een uittreksel van de Kamer van Koophandel. Wij gaan heel zorgvuldig met de door jou aangeleverde documenten om. Je mag de foto en het Burgerservicenummer eventueel ook afschermen. Meer informatie over het afgeven van een kopie van je identiteitsbewijs vind je op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

  • Wat is een all-in uitkoopgage?

    Een uitkoopgage is een gage inclusief alle sociale lasten en premieheffingen. Onze inhoudingsplichtigenverklaring is je bewijs dat je achteraf geen heffingen aan de belastingdienst hoeft te betalen. Alle op onze website vermelde gages zijn uitkoopgages exclusief BTW (9% of 21%, dit verschilt per act) en exclusief Buma-kosten (indien van toepassing). Bij sommige acts zijn nog wel reiskosten van toepassing, dit staat vaak al aangegeven op de website.

  • Wanneer moet er Buma worden afgedragen?

    Gebruik je muziek tijdens uw evenement? Dan heb je hiervoor toestemming nodig van Buma. Dit geldt voor alle optredens waar muziek ten gehore wordt gebracht uitgezonderd privéfeesten (b.v. een bruiloft of een verjaardag). Eigenaren van horecagelegenheden, welke een jaarlijkse licentie overeenkomst hebben met Buma, hoeven tot een uitkoopgage van duizend euro geen extra Buma vergoeding af te dragen. Number One Bookings heeft een licentie en mag namens Buma dit geld incasseren. Voor jou een zekerheid dat je achteraf niet meer voor onverwachte kosten komt te staan. Wil je meer informatie over regelingen en tarieven? Bekijk hier de Buma informatie

  • Hoe laat is de artiest aanwezig?

    Normaal gesproken is een artiest ruim op tijd voor aanvang van het optreden aanwezig. De exacte tijd van aanwezigheid verschilt echter per act of artiest. Wij streven zelf naar 15-30 minuten voor aanvang van het optreden. Echter, artiesten doen soms meer boekingen op 1 dag/avond, en door de verkeersituatie onderweg, niet gepland oponthoud bij een eerdere boeking of veranderende weersomstandigheden kan dit soms wat later worden. Deze situaties vallen onder overmacht. Number One Bookings kan in deze gevallen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Indien wij de boeking aan je mogen bevestigen, dan ontvang je u naast een boekingscontract ook direct een factuur, inclusief een iDeal betaallink. Deze factuur dient uiterlijk 10 dagen voorafgaand aan het optreden te worden voldaan. Tegenwoordig is het heel gewoon om bij het definitief maken van de boeking 25% van het totaalbedrag als voorschot in rekening te brengen. Bij een aantal acts + bij buitenlandse artiesten is dit inmiddels al opgetrokken naar 50%. Steeds meer artiesten en acts vragen hierom, het spreekt voor zich dat wij dergelijke bedragen niet kunnen voorschieten, dus indien de artiest/act dit eist berekenen wij dit ook direct aan je door. Dit voorschotbedrag dient bij het ondertekenen van het contract direct per bank te worden voldaan.

  • Wat gebeurt er als de artiest/act last minute verhinderd is?

    In de praktijk komt het vrijwel nooit voor dat een artiest alsnog een optreden moet afzeggen, vanwege ziekte, een ongeval onderweg of familieomstandigheden. Mocht een artiest echter toch verhinderd zijn dan zal Number One Booking er alles aan doen om voor geschikte vervanging zorg te dragen. Doordat we beschikken over een groot artiestenbestand, is er eigenlijk altijd wel een oplossing mogelijk. Je hebt als opdrachtgever bij een dergelijke overmachtssituatie ook altijd het recht om de opgemaakte overeenkomst te ontbinden. Number One Bookings zal in dit geval de eventueel al betaalde factuur binnen enkele dagen terug betalen. Een epidemie/pandemie zoals COVID-19, of de daarbij behorende overheidsbeperkingen, vallen nooit onder overmacht en zijn dus géén geldige reden om (kosteloos) te kunnen annuleren!

  • Ontvang ik promotie materiaal?

    Wanneer een artiest of act beschikt over posters en/of promotiemateriaal dan kun je deze opvragen bij Number One Bookings. Veel artiesten zijn beschermde merken, dit betekend dat je niet zomaar foto’s, logo’s en merknamen mag plaatsen in promotie uitingen zonder schriftelijke toestemming van Number One Bookings.

  • Wat gebeurt er bij calamiteiten?

    Bij noodsituaties is Number One Bookings ten alle tijde bereikbaar op de op deze website vermelde noodnummers. Bij overmachtssituaties als bijvoorbeeld ziekte van een artiest zullen wij er samen met jou alles aan doen om binnen alle redelijkheid een gelijkwaardige plaatsvervanger te vinden. Je hebt als opdrachtgever bij een overmachtssituatie altijd het recht om de opgemaakte overeenkomst te ontbinden. Number One Bookings zal in dit geval de eventueel al betaalde factuur binnen enkele dagen terug betalen. Een epidemie/pandemie zoals COVID-19, of de daarbij behorende overheidsbeperkingen, vallen nooit onder overmacht en zijn dus géén geldige reden om (kosteloos) te kunnen annuleren.

  • Hoe kan ik jullie bereiken?

    Wij zijn telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 te bereiken op telefoonnummer 054-8226702. Buiten deze kantoortijden nemen we informatie- en boekingsaanvragen in behandeling per e-mail. Indien het WhatsApp logo rechtsonder in je scherm zichtbaar is, kun je ons ook via WhatsApp bereiken.

  • Wie kan ik bereiken in geval van nood?

    In geval van nood kun je gewoon ons gangbare telefoonnummer gebruiken: 054-8226702. Deze zal buiten kantooruren zijn doorgeschakeld naar een WhatsApp contact door gelinkt worden.

Chat met ons